بسته‌بندي در صنايع‌دستي با رفتار مصرف‌کننده ارتباط مستقيم دارد

«فريد سماواتي» کارشناس طراحي صنعتي در گفتگو با ميراث آريا (chtn)، با بيان اين مطلب گفت: ضعف بسته‌بندي در صنايع‌دستي ايران، زمينه پيشي‌ گرفتن ساير کشورها را فراهم کرده است.

وي با اشاره به اين که با توجه به قيمت نهايي توليدات صنايع‌دستي در اغلب نقاط جهان طراحي و بسته‌بندي مناسبي ارائه مي‌شود، اظهار داشت:‌ گاه مشاهده مي‌شود ارزش يک کالا بين 2 تا 5 هزار تومان است اما با وجود اين بسته‌بندي مناسبي با حدود قيمت يک تا 2 هزار تومان آن را پوشش داده است.

اين کارشناس طراحي صنعتي ادامه داد: براي تحقق اهداف ارتباطي لازم است که اطلاعات کافي در رابطه با روان‌شناسي مصرف کننده توسط توليدکنندگان کسب شود.

سماواتي با بيان اين که موضوع مذکور براي درک واکنش مصرف کننده نسبت به بسته‌بندي کالا ضروري است، گفت: بسته‌بندي محصولات نوعي علم، هنر و تکنولوژي حمايت از محصولات در مقابل آلودگي و خطرات ناشي از حمل و نقل و ذخيره مناسب توليدات است.

وي اضافه کرد: در حوزه بازاريابي براي توليدات صنايع‌دستي بسته‌بندي يک روش جذاب به منظور انتقال پيام است.

اين کارشناس در گفتگو با ميراث آريا افزود: بسته‌بندي همچنين اين امکان را فراهم مي‌سازد که محصولات مختلف صنايع‌دستي به صورت واحد و منسجم محافظت شوند.

به گفته وي تلاش‌هاي زيادي براي افزايش کارآيي بسته‌بندي‌ها بايد صورت بگيرد به همين دليل است که رسانه‌هاي قديمي نيز مسير فعاليت خود را به سوي تبليغات در هنگام خريد سوق داده‌اند.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1390091266